«Hovmod står for fall 2»

Leserbrev om Helsehuset:

«Hovmod står for fall 2»

Publisert:

Når jeg ser hva KrF har gjort med vedtaket i kommunestyret i Lyngdal angående flytting av Helsehuset til Bergesletta, må jeg si som Bondevik, «jeg er dypt vonbroten».

Leserbrev: «Hovmod står for fall, Sten Sørensen»?

Leserbrev: «Hovmod står for fall, Sten Sørensen»?

Publisert:

Det er stort engasjement rundt saken om plassering av Helsehuset i Lyngdal. Gruppeleder i AP, Johan Ekeland har laget et leserbrev etter det siste møtet i kommunestyret.

Se opp for glatte veier

Se opp for glatte veier

Publisert: - Oppdatert: 12.11.2017 kl 09:30

Det er forholdsvis kaldt i morgentimene og en del veier kan være glatte.

UTSPILL: Isbane og flerbrukshall

UTSPILL: Isbane og flerbrukshall

Publisert:

LISE CHRISTENSEN: – Jeg har mange hjertebarn. 
Gode idrettsanlegg er et av dem. I Norge er været av en slik art, at gode idrettsanlegg er en forutsetning for å kunne utøve kroppsøving og fysisk aktivitet 
på fritiden store deler av året.

Sosiale medier som gapestokk

Ukens utspill:

Sosiale medier som gapestokk

Publisert:

Anita Alden Frandsen skriver om nettroll, hat og hets på internett.

Fryktelig lang omkjøring - E39 stenges i Lyngdal

Fryktelig lang omkjøring - E39 stenges i Lyngdal

Publisert: - Oppdatert: 09.10.2017 kl 18:47

På grunn av skader på brua ved Opsal-krysset i Lyngdal kommune som følge av flommen i forrige uke er E39 stengt inntil videre.

Ukens utspill: Vi vil, vi våger 
- fra Sælør til Sveindal!

Ukens utspill: Vi vil, vi våger 
- fra Sælør til Sveindal!

Publisert:

1. januar 2020 rykker stadig nærmere. Datoen blir en milepæl i vår kommunes historie: Denne dagen blir Audnedal og Lyngdal ugjenkallelig ett kommunalt kjød.

«Unnskyld meg, men er det mulig å få kjøpe en ny bil?»

Ukens utspill:

«Unnskyld meg, men er det mulig å få kjøpe en ny bil?»

Publisert: - Oppdatert: 26.09.2017 kl 09:12

Lise Christensen har skrevet ukens utspill.

Kjører søppel som normalt etter konkurs

Kjører søppel som normalt etter konkurs

Publisert:

Renovasjonsselskapet RenoNorden er konkurs. Det kan få følger for henting av søppel, men i dag går arbeidet som normalt.

Spennende lakseeventyr i Kvås

Spennende lakseeventyr i Kvås

Publisert: - Oppdatert: 19.09.2017 kl 11:17

Rekordmange har besøkt Kvåsfossen, Sørnorsk Laksesenter i sommer.

Nytt utspill: Hva er egentlig forskjellen mellom dansker og nordmenn?

Nytt utspill: Hva er egentlig forskjellen mellom dansker og nordmenn?

Publisert: - Oppdatert: 16.09.2017 kl 10:19

Anita Alden Frandsen kan begge folkeslag - her presenterer hun ti forskjeller mellom nordmenn og dansker.

«Ukas utspill» fra Marcus Foss: En kveld i døra på puben

Dørvaktens bekjennelse – Marcus Foss (23) forteller

– Mange lurer kanskje på hvordan en kveld på puben er

Publisert: - Oppdatert: 31.08.2017 kl 16:09

KOMMENTAR: – Mange lurer kanskje på hvordan en kveld på puben er, ettersom de enten har vært for fulle til å huske noe fra da de var der, eller for fordomsfulle til å gå der.

Avisens mening: Steintomta og jakten på en løsning

Avisens mening:

Steintomta og jakten på en løsning

Publisert:

– Akk så deilig det hadde vært hvis Lyngdal kommune og Olav B. Løland igjen hadde satt seg ned ved bordet og sagt: «Okey, vi lar fortid være fortid, her må vi begge gi og ta. La oss finne løsninger til det beste for utviklingen av kommunen», skriver Lyngdals Avis på lederplass.

Ap: – Ingunn Foss (H), vil du kjempe for søndagen som hviledag?

Debattinnlegg

Ap: – Ingunn Foss (H), vil du kjempe for søndagen som hviledag?

Publisert: - Oppdatert: 25.08.2017 kl 19:52

Arbeiderpartiets to stortingsrepresentanter fra Lister med direkte spørsmål i dette debattinnlegget.

Leserbrev: – Heis heller vårt norske flagg når noe feires

Leserbrev fra Torhild Aunevik

– Heis heller vårt norske flagg når noe feires

Publisert: - Oppdatert: 24.08.2017 kl 12:10

Torhild Louise Aunevik stiller spørsmål ved heising av regnbueflagget ved Lyngdal rådhus i dette leserbrevet.

«Ukas utspill»: Jakten på identitet

«Ukas utspill» fra Anja Kath. Lande-Sundnes

Jakten på identitet

Publisert:

– Passet mitt er et identitetsbevis, men er - av alt jeg omgir meg med - det som forteller minst om hvem jeg er.

«Ukas utspill» fra Baard Eikaas: – Lyngdølen lever ikke av butikker i Handelsparken alene

«Ukas utspill» fra Baard Eikaas:

– Lyngdølen lever ikke av butikker i Handelsparken alene

Publisert: - Oppdatert: 16.08.2017 kl 15:20

– Jeg håper lokalpolitikerne fortsetter å styre skipet mot nærings-vennlige farvann preget av optimisme. En sak som nylig var oppe i kommunestyret, fikk meg imidlertid til å gruble: Heier lyngdølen av og til så intenst på økonomisk vekst, at det går på bekostning av noe som faktisk er enda viktigere...

Debattinnlegg: – Partiet Rødt og barnehagene

Debattinnlegg: – Partiet Rødt og barnehagene

Publisert: - Oppdatert: 16.08.2017 kl 17:01

– Kun en håndfull kommuner scorer lavere enn Lyngdal på barnehager i NHOs kommune-NM. Vi må skape en endring sammen, skriver partiets toppkandidater i Vest-Agder.

Leserinnlegg fra Tove Leksbø: – Er vi så naive at vi tror folk handler mer fordi vi åpner søndagene også?

Tove Leksbø driver Selands Blomster

Kommentar: – Er vi så naive at vi tror folk handler mer fordi vi åpner søndagene også?

Publisert: - Oppdatert: 15.08.2017 kl 11:03

Temaet gjør meg også ganske hot - og ikke på den positive måten, skriver Tove E. Leksbø.

Kommentar: – Utvis skjønn, ikke Yasmin

Kommentar:

Utvis skjønn, ikke Yasmin

Publisert: - Oppdatert: 10.08.2017 kl 19:29

KOMMENTAR: Når Yasmin Kristensen (34), ektefelle og mor til fire barn, skal tvangsskilles fra familien sin etter 16 år i Norge, gjør det noe med oss. Sjeldent har det føltes mer riktig å utfordre systemet, skriver Erlend Haddeland.

Bjarne Slettebø har mange ubesvarte spørsmål om rusomsorg. Ordføreren svarer

Bjarne Slettebø har mange ubesvarte spørsmål om rusomsorg. Ordføreren svarer

Publisert:

Ordføreren har blitt utfordret på Lyngdal kommunes håndtering i rusomsorgen. Han svarer i dette debattinnlegget.

Leserinnlegg av Kenneth Mørk: – Tiden er overmoden for å skrinlegge søndagsåpent

Leserinnlegg:

– Tiden er overmoden for å skrinlegge søndagsåpent

Publisert: - Oppdatert: 04.08.2017 kl 14:00

– Tiden er overmoden til å spise en is, stikke på tur til Månen, skru på bilen eller bare være sammen, skriver Kenneth Mørk i debatten om sommeråpent på søndager i Lyngdal.

Tom Andreas Hestås om søndagsåpent: – Det jeg etterspør er kun en rett, ikke en plikt

Leserinnlegg:

Tom Andreas Hestås om søndagsåpent: – Det jeg etterspør er kun en rett, ikke en plikt

Publisert: - Oppdatert: 04.08.2017 kl 13:59

I etterkant av mitt utspill i Lyngdals Avis rundt søndagsåpne butikker, er det kommet en god del reaksjoner. Selv om jeg absolutt står inne for mine uttalelser, ønsker jeg likefullt å komme med noen presiseringer, skriver han i dette leserinnlegget.

– Vi må ta vare på badeplassene som er igjen i nærområdet

Leserinnlegg fra Steinar Bjørnstøl (V) om Bruselandtjønna-saken:

– Vi må ta vare på badeplassene som er igjen i nærområdet

Publisert: - Oppdatert: 28.06.2017 kl 13:04

Vi må ivareta kommunens egne barn og unges interesse, mener Venstre-politikeren.

Leserinnlegg fra Siv Aavik: Hvorfor er ikke strekningen ut til Korshamn nevnt engang?

Leserinnlegg fra Siv Aavik:

Hvorfor er ikke strekningen ut til Korshamn nevnt engang?

Publisert:

LESERINNLEGG: – I flere år har Korshamn Grendelag og Austad Grendeutvalg jobbet iherdig med å få gjort om fylkesvei 552 til forkjørsvei, skriver Siv Aavik.

Nyheter fra andre aviser

Personvern og datalagring

Lagring og logging av data

Ved å besøke dette nettstedet lagres noen tekniske data om din internettforbindelse og nettleser. Disse data kan kategoriseres som følger:

Informasjonskapsler