Lyngdals Avis

Lyngdals Avis

I 130 vestover til Lyngdal

DETALJREGULERING: Arbeidet med å detaljregulere E39-traseen fra Døle bro til Mandalselva er i gang. Foto: Nye Veier

Nye Veier vil bygge firefeltsveien fra Kristiansand og vestover forbi Lyngdal for 130 kilometer i timen.

Lyngdals Avis
Lyngdals Avis

Publisert:

Sist oppdatert: 28.06.2018 kl 22:12

FART: I dag er øverste tillatte hastighet på de beste motorveiene i Norge 110 kilometer i timen.

Nye Veier ser imidlertid for seg at maksfarten kan bli hevet – først til 120 så til 130 kilometer i timen, melder Fædrelandsvennen.

Enkel heving

Det statlige veibyggingsselskapet vil derfor bygge firefeltsveier slik at fartsgrensen enkelt kan heves.

– Vi bygger for 110 km/t, som er maks tillatt hastighet i Norge, men velger trasé og tilpasser planer så man senere kan skilte opp til høyere fartsgrenser, forteller Asbjørn Heieraas, prosjektdirektør for E 39 Kristiansand-Sandnes i Nye Veier til avisa.

Entreprenør

Lørdag var det offisiell oppstart for arbeidet med detaljreguleringsplan på den sju kilometer lange strekningen fra Døle bro til Mandalselva, samt forbindelsen ned til Mandal.

Torsdag ble det offentliggjort at Betonmast Hæhre får oppdraget med på bygge veien.

Byggestrat er planlagt i 2019, og strekningen skal stå ferdig i 2022.

Personvern og datalagring

Lagring og logging av data

Ved å besøke dette nettstedet lagres noen tekniske data om din internettforbindelse og nettleser. Disse data kan kategoriseres som følger:

Informasjonskapsler

Dette nettstedet bruker cookies/"informasjonskapsler" for å forbedre funksjonalitet og brukeropplevelse.

Vis mer

Teknisk info

Når du besøker et nettsted vil webserveren logge noe teknisk info som din IP-adresse, hvilken nettleser du bruker og tidspunktet for hver gang du forespør data fra serveren, altså når du klikker på en intern lenke og laster en ny nettside eller tilhørende data som skrifttyper, bilder, ulike script som kreves for at nettsiden skal fungere.

Disse dataene spares bare en viss tidsperiode for å kunne utføre feilsøking og feilretting i systemene, og deles aldri med avisens ansatte eller tredjepart.

Brukerinformasjon

Vi lagrer noe informasjon om deg som bruker. På dette nettstedet lagres ingen sensitiv informasjon, men enkel kontaktinformasjon som du gir fra deg når du oppretter en brukeronto eller kjøper tjenester i nettavisen vil lagres i våre databaser. Dette er nødvendig for å kunne levere tjenestene til deg. Disse dataene slettes når du sletter din brukerkonto.

Hvem lagrer vi data om?

Vanlige besøkende/lesere:

Hvis du besøker dette nettstedet uten å ha registrert en brukerkonto eller abonnement, lagres følgende data om deg:

Vis mer

Innloggede brukere og abonnenter:

Hvis du velger å opprette en brukerkonto og/eller abonnement på nettavisen, vil også følgende informasjon lagres om deg:

Vis mer

NB: Etter at data er slettet vil de likevel kunne spares i inntil 180 dager i backuper. Backuper lagres med høy sikkerhet og begrenset tilgang, og er nødvendig for å kunne drive feilsøking og ivareta brukerenes og datasystemenet sikkerhet.

Tredjepartsaktører

Her finner du informasjon om våre samarbeidspartnere:

Vis mer

Dine rettigheter:

Som bruker av dette nettstedet kan du kontakte avisen for å få dine data utlevert og/eller slettet.

Har du en brukerkonto/abonnement, kan du logge inn i din brukerprofil og laste ned dine lagrede data, samt slette din brukerkonto og tilhørende data når som helst.

Vis mer


Hvis du trykker AVVIS vil ingen informasjonskapsler lagres i din nettleser og ingen data om deg logges i våre databaser. Det betyr også at vi ikke kan vite om du har godkjent eller ikke, slik at du vil se denne advarselen på hver side du besøker. Teknisk informasjon (webserverlogger) vil likevel lagre din IP-adresse og nettleserinformasjon, men dise slettes fortløpende som beskrevet ovenfor.

Vi tar ditt personvern på alvor

Ved å besøke dette nettstedet vil noen data bli lagret. Dette er informasjon som er nødvendig for å kunne tilby tjenesten til deg.

Vi lagrer så lite data vi kan, så kort tid som mulig.

Noe gikk galt! Vennligst forsøk på nytt.

Mer informasjon

Siden lastes nå på nytt...