Nytt utspill: Hva er egentlig forskjellen mellom dansker og nordmenn?

Nytt utspill: Hva er egentlig forskjellen mellom dansker og nordmenn?

Publisert: - Oppdatert: 16.09.2017 kl 10:19

Anita Alden Frandsen kan begge folkeslag - her presenterer hun ti forskjeller mellom nordmenn og dansker.

«Ukas utspill» fra Marcus Foss: En kveld i døra på puben

Dørvaktens bekjennelse – Marcus Foss (23) forteller

– Mange lurer kanskje på hvordan en kveld på puben er

Publisert: - Oppdatert: 31.08.2017 kl 16:09

KOMMENTAR: – Mange lurer kanskje på hvordan en kveld på puben er, ettersom de enten har vært for fulle til å huske noe fra da de var der, eller for fordomsfulle til å gå der.

Avisens mening: Steintomta og jakten på en løsning

Avisens mening:

Steintomta og jakten på en løsning

Publisert:

– Akk så deilig det hadde vært hvis Lyngdal kommune og Olav B. Løland igjen hadde satt seg ned ved bordet og sagt: «Okey, vi lar fortid være fortid, her må vi begge gi og ta. La oss finne løsninger til det beste for utviklingen av kommunen», skriver Lyngdals Avis på lederplass.

Ap: – Ingunn Foss (H), vil du kjempe for søndagen som hviledag?

Debattinnlegg

Ap: – Ingunn Foss (H), vil du kjempe for søndagen som hviledag?

Publisert: - Oppdatert: 25.08.2017 kl 19:52

Arbeiderpartiets to stortingsrepresentanter fra Lister med direkte spørsmål i dette debattinnlegget.

Leserbrev: – Heis heller vårt norske flagg når noe feires

Leserbrev fra Torhild Aunevik

– Heis heller vårt norske flagg når noe feires

Publisert: - Oppdatert: 24.08.2017 kl 12:10

Torhild Louise Aunevik stiller spørsmål ved heising av regnbueflagget ved Lyngdal rådhus i dette leserbrevet.

«Ukas utspill»: Jakten på identitet

«Ukas utspill» fra Anja Kath. Lande-Sundnes

Jakten på identitet

Publisert:

– Passet mitt er et identitetsbevis, men er - av alt jeg omgir meg med - det som forteller minst om hvem jeg er.

«Ukas utspill» fra Baard Eikaas: – Lyngdølen lever ikke av butikker i Handelsparken alene

«Ukas utspill» fra Baard Eikaas:

– Lyngdølen lever ikke av butikker i Handelsparken alene

Publisert: - Oppdatert: 16.08.2017 kl 15:20

– Jeg håper lokalpolitikerne fortsetter å styre skipet mot nærings-vennlige farvann preget av optimisme. En sak som nylig var oppe i kommunestyret, fikk meg imidlertid til å gruble: Heier lyngdølen av og til så intenst på økonomisk vekst, at det går på bekostning av noe som faktisk er enda viktigere...

Debattinnlegg: – Partiet Rødt og barnehagene

Debattinnlegg: – Partiet Rødt og barnehagene

Publisert: - Oppdatert: 16.08.2017 kl 17:01

– Kun en håndfull kommuner scorer lavere enn Lyngdal på barnehager i NHOs kommune-NM. Vi må skape en endring sammen, skriver partiets toppkandidater i Vest-Agder.

Leserinnlegg fra Tove Leksbø: – Er vi så naive at vi tror folk handler mer fordi vi åpner søndagene også?

Tove Leksbø driver Selands Blomster

Kommentar: – Er vi så naive at vi tror folk handler mer fordi vi åpner søndagene også?

Publisert: - Oppdatert: 15.08.2017 kl 11:03

Temaet gjør meg også ganske hot - og ikke på den positive måten, skriver Tove E. Leksbø.

Kommentar: – Utvis skjønn, ikke Yasmin

Kommentar:

Utvis skjønn, ikke Yasmin

Publisert: - Oppdatert: 10.08.2017 kl 19:29

KOMMENTAR: Når Yasmin Kristensen (34), ektefelle og mor til fire barn, skal tvangsskilles fra familien sin etter 16 år i Norge, gjør det noe med oss. Sjeldent har det føltes mer riktig å utfordre systemet, skriver Erlend Haddeland.

Bjarne Slettebø har mange ubesvarte spørsmål om rusomsorg. Ordføreren svarer

Bjarne Slettebø har mange ubesvarte spørsmål om rusomsorg. Ordføreren svarer

Publisert:

Ordføreren har blitt utfordret på Lyngdal kommunes håndtering i rusomsorgen. Han svarer i dette debattinnlegget.

Leserinnlegg av Kenneth Mørk: – Tiden er overmoden for å skrinlegge søndagsåpent

Leserinnlegg:

– Tiden er overmoden for å skrinlegge søndagsåpent

Publisert: - Oppdatert: 04.08.2017 kl 14:00

– Tiden er overmoden til å spise en is, stikke på tur til Månen, skru på bilen eller bare være sammen, skriver Kenneth Mørk i debatten om sommeråpent på søndager i Lyngdal.

Tom Andreas Hestås om søndagsåpent: – Det jeg etterspør er kun en rett, ikke en plikt

Leserinnlegg:

Tom Andreas Hestås om søndagsåpent: – Det jeg etterspør er kun en rett, ikke en plikt

Publisert: - Oppdatert: 04.08.2017 kl 13:59

I etterkant av mitt utspill i Lyngdals Avis rundt søndagsåpne butikker, er det kommet en god del reaksjoner. Selv om jeg absolutt står inne for mine uttalelser, ønsker jeg likefullt å komme med noen presiseringer, skriver han i dette leserinnlegget.

– Vi må ta vare på badeplassene som er igjen i nærområdet

Leserinnlegg fra Steinar Bjørnstøl (V) om Bruselandtjønna-saken:

– Vi må ta vare på badeplassene som er igjen i nærområdet

Publisert: - Oppdatert: 28.06.2017 kl 13:04

Vi må ivareta kommunens egne barn og unges interesse, mener Venstre-politikeren.

Leserinnlegg fra Siv Aavik: Hvorfor er ikke strekningen ut til Korshamn nevnt engang?

Leserinnlegg fra Siv Aavik:

Hvorfor er ikke strekningen ut til Korshamn nevnt engang?

Publisert:

LESERINNLEGG: – I flere år har Korshamn Grendelag og Austad Grendeutvalg jobbet iherdig med å få gjort om fylkesvei 552 til forkjørsvei, skriver Siv Aavik.

Debattinnlegg fra Sten Sørensen (KrF): – Alleen sentrum må styrkes

Debattinnlegg fra Sten Sørensen (KrF)

Alleen sentrum må styrkes

Publisert:

Jeg håper også politikerne blir med på å beholde Vinmonopolet i sentrum, skriver Sten Sørensen (KrF).

Katrine Søvik (25): – Dette er byen min, dette er Manchester

Dagen etter terrorangrepet

Katrine Søvik (25): – Dette er byen min, dette er Manchester

Publisert:

Katrine Søvik (25) fra Lyngdal er bosatt i Manchester. Lyngdals Avis ba om hennes tanker dagen etter terrorangrepet.

Elin Kvelland (Sp) med leserinnlegg:

Jeg ber innstendig om at dette blir tatt opp politisk på nytt, og at de ansvarlige tenker seg godt om

Publisert: - Oppdatert: 14.05.2017 kl 16:44

Vi får et flott helsehus på Rom, men la ikke sjansen gå fra oss til å sikre oss dette området, skriver Elin Kvelland (Sp) i dette leserinnlegget.

Et tøft økonomisk 2016 er bak oss. Slik ser vi i Lyngdals Avis på 2017

Redaktøren:

Et tøft økonomisk 2016 er bak oss. Slik ser vi i Lyngdals Avis på 2017

Publisert: - Oppdatert: 12.05.2017 kl 21:43

Redaktør Erlend Haddeland om økonomien til lokalavisen, konkurransen med Lister og hva Lyngdals Avis har levert og viktigst – skal levere fremover.

Leserinnlegg: Hvor er den kritiske journalistikken om kunstgress på Lyngdal stadion?

Leserinnlegg fra Marius Thoresen:

Hvor er den kritiske journalistikken om kunstgress på Lyngdal stadion?

Publisert:

Hvorfor er ikke den velkjente problematikken vedrørende bruk av gummigranulat belyst i artikkelen, hvor er den kritiske journalistikken? spør Marius Thoresen i dette leserinnlegget.

Leserinnlegg av Alf Hagen: Tid for omvendelse i skolen – helomvending

Leserinnlegg av Alf Hagen:

Tid for omvendelse i skolen – helomvending

Publisert: - Oppdatert: 21.03.2017 kl 17:32

Som 13-åring var jeg en høyst krevende skoleelev. Jeg hadde klare og sterke meninger om hvordan skolen burde ha vært. Nå 37 år senere, har jeg de samme klare og sterke meningene, skriver Alf Hagen.

Kan ordfører Jan Kristensen svare på dette?

Jan Bjarne Slettebø med nytt leserinnlegg om bostedsløse:

Kan ordfører Jan Kristensen svare på dette?

Publisert:

Jeg hadde aldri klart å være politiker. Til det er jeg alt for glad i klar tale og klare svar, skriver Jan Bjarne Slettebø i sitt andre leserinnlegg om bostedsløse i Lyngdal.

Tragisk og respektløs behandling, skrev Bjarne Slettebø. Ordføreren svarer

Tragisk og respektløs behandling, skrev Bjarne Slettebø. Ordføreren svarer

Publisert: - Oppdatert: 08.03.2017 kl 09:03

Ordfører Jan Kristensen i Lyngdal er glad for engasjementet Bjarne Slettebø og andre viser for lyngdøler med rusproblemer og psykiske vansker, skriver han i dette leserinnlegget.

Leserinnlegg:

Tragisk og respektløs behandling av en gruppe personer i kommunestyremøtet

Publisert:

Hvorfor lytter ikke politikerne til misbrukerne og eks-misbrukerne, samt alle pårørende? spør Bjarne Slettebø i dette leserinnlegget.

Utsett saken til alle som virkelig har greie på hva rusmisbrukere og pårørende ønsker har fått uttalt seg

Leserinnlegg fra Elin Kvelland (Sp)

Utsett saken til alle som virkelig har greie på hva rusmisbrukere og pårørende ønsker har fått uttalt seg

Publisert: - Oppdatert: 03.03.2017 kl 10:45

Hva om pårørende og brukere hadde blitt kontaktet? Det er de som er ekspertene her, skriver Elin Kvelland, 1. vara i Lyngdal Senterparti.

Nyheter fra andre aviser

Personvern og datalagring

Lagring og logging av data

Ved å besøke dette nettstedet lagres noen tekniske data om din internettforbindelse og nettleser. Disse data kan kategoriseres som følger:

Informasjonskapsler